Sebarang Review / Pengiklanan --> INAAINAA92@GMAIL.COM (Email)

Thursday, May 21, 2015

KOLEKSI GAMBAR | LOLLIPOP BERBENTUK HAIWAN 3D


KOLEKSI GAMBAR | LOLLIPOP BERBENTUK HAIWAN 3D | Pada entry kali ini, ena nak share gambar berkenaan dengan lollipop yang berbentuk haiwan 3D yang direka oleh Shinri Tezuka, berumur 26 tahun dan berasal daripada Jepun.

Seni ini diberi nama Amezaiku dan merupakan tradisi turun temurun sejak 1200 tahun yang lalu. Bukan calang calang orang yang boleh melakukan seni ini kerana bukan mudah untuk menghasilkan satu lollipop Amezaiku yang berkualiti tinggi. Memerlukan tahap kesabaran, ketelitian dan ketahan fizikal. Hal ini kerana, pereka tersebut acapkali terdedah dengan kesakitan akibat daripada panas gula lollipop tersebut.



Shinri Tezuka adalah salah seorang yang mengekalkan tradisi seni Amezaiku dan turut memastikan seni ini tidak lupus ditelan zaman. Lollipops berbentuk haiwan 3D ini diperbuat daripada sirap yang bergula dan kanji dengan bahan pewarna organik. Dia turut membuka kedai menjual lollipop ini di Jepun dengan harga 8-17 USD. Boleh tah juga harganya tapi berpatutan dengan hasil titik peluk yang diterapkan oleh Shinri.

Dibawah ni jom tengok hasil lollipop yang lain.


LOLLIPOP BERBENTUK HAIWAN 3D



 






Share

Other Article

KOLEKSI GAMBAR | LOLLIPOP BERBENTUK HAIWAN 3D
4/ 5
Oleh

7 Comments

Tulis Comments
avatar
21.5.15

memang cantik tapi tak lalu nak makan lollipop macam ni..huhu

Reply
avatar
21.5.15

Perggghhhh damn cool... nak makan pun mesti rasa sayang....

Reply
avatar
21.5.15

cantik ... unik! Tapi kalau dibuat sebagai hiasan boleh la ... nak makan lolipop berudu tu ... cam terbayang-bayang plak makan berudu kang haha :D

Reply
avatar
22.5.15

berudu pun hadooo ha..

Reply
avatar
24.5.15

cantik tapi yg ular katak tu eyuuu, geli nak makan hehe ><

Reply
avatar
24.5.15

terus x jadi nak makan

Reply
avatar
26.5.15

Alaa suruh la abg ni buat lolipop comel comel sikit. Ada pulak katak wuwuwu

Reply