PENYAKIT VIRUS EBOLA

by - Tuesday, August 12, 2014



PENYAKIT VIRUS EBOLA |  Penyakit virus EBola yang juga dikenali sebagai EVD tengah rancak merebak sekarang. Penyakit virus EBola adalah jangkitan virus yang agak berbahaya dengan menunjukkan ciri ciri selesema dan pendarahan dalaman yang agak teruk. Kadar untuk selamat pun adalah sangat rendah. 

Macam macam penyakit yang ada sekarang ni. Kalau perasan, semuanya berpunca dari binatang. Hurmmmm. Hati hati la ye sekarang, jaga pemakanan kita, lifestyle kita. Kalau ada semua simptom simptom penyakit virus EBola seperti yang tersenarai dalam gambar di atas, cepat cepat pergi jumpa doktor. Jangan tangguh tangguh lagi. Mana tahu sempat untuk cegah dari terus melarat ke tahap yang lebih kritikal.

Mencegah lebih baik dari merawat. Apapun, ena doakan kita semua dijauhkan dari penyakit virus EBola ni. InsyaAllah, amin.



You May Also Like

15 Comments

  1. Bahaya jugak virus ni. Harus berjaga2. Apapun thx sharing infografik macam ni.

    ReplyDelete
  2. Tulah...berhati2 je lah..

    ReplyDelete
  3. moga2 tak menular ke malaysia.. amin :)

    ReplyDelete
  4. dah semakin banyak virus pelik2 nih..tanda kiamat semakin dekat..

    ReplyDelete
  5. Banyak tersebar pasal benda ni dekat media sosial. Tak tahu sahih ke tak penyakit ni dah sampai Malaysia.

    ReplyDelete
  6. Pergh! bahaya...
    Dah laa boleh berjangkit...

    ReplyDelete
  7. kena lebih hati-hati dan jaga kebersihan ni.. so far KKM kata takde kes lagi..

    ReplyDelete
  8. semoga kita semua dijauhkan dari penyakit berbahaya nie..amin...

    ReplyDelete
  9. moga dijauhkan penyakit yang berbahaya ;)

    ReplyDelete
  10. Moga Malaysia sentiasa bebas dari wabak maut dan berbahaya ini...
    Amin..

    ReplyDelete
  11. Subhanaallah...rupanya asal nama Ebola ini dari Sungai...oh my god...serius kan penyakit ni...nsb baik bukan berjangkit...at least dalam radio td DJ bg tau malaysia masih selamat dari virus ini...amalkan basuh tgn dan kaki sebelum masuk ke rumah.

    ReplyDelete
  12. Takut pulak akak. aaaa

    ReplyDelete
  13. Nasib baik penyakit ni belum sampai ke malaysia lagi

    ReplyDelete