Tuesday, August 12, 2014

PENYAKIT VIRUS EBOLA



PENYAKIT VIRUS EBOLA |  Penyakit virus EBola yang juga dikenali sebagai EVD tengah rancak merebak sekarang. Penyakit virus EBola adalah jangkitan virus yang agak berbahaya dengan menunjukkan ciri ciri selesema dan pendarahan dalaman yang agak teruk. Kadar untuk selamat pun adalah sangat rendah. 

Macam macam penyakit yang ada sekarang ni. Kalau perasan, semuanya berpunca dari binatang. Hurmmmm. Hati hati la ye sekarang, jaga pemakanan kita, lifestyle kita. Kalau ada semua simptom simptom penyakit virus EBola seperti yang tersenarai dalam gambar di atas, cepat cepat pergi jumpa doktor. Jangan tangguh tangguh lagi. Mana tahu sempat untuk cegah dari terus melarat ke tahap yang lebih kritikal.

Mencegah lebih baik dari merawat. Apapun, ena doakan kita semua dijauhkan dari penyakit virus EBola ni. InsyaAllah, amin.



Share

Other Article

PENYAKIT VIRUS EBOLA
4/ 5
Oleh

15 Comments

Comments
avatar
12.8.14

good sharing ena...

Reply
avatar
12.8.14

Bahaya jugak virus ni. Harus berjaga2. Apapun thx sharing infografik macam ni.

Reply
avatar
12.8.14

Tulah...berhati2 je lah..

Reply
avatar
12.8.14

moga2 tak menular ke malaysia.. amin :)

Reply
avatar
12.8.14

dah semakin banyak virus pelik2 nih..tanda kiamat semakin dekat..

Reply
avatar
12.8.14

Banyak tersebar pasal benda ni dekat media sosial. Tak tahu sahih ke tak penyakit ni dah sampai Malaysia.

Reply
avatar
12.8.14

Pergh! bahaya...
Dah laa boleh berjangkit...

Reply
avatar
KiD
12.8.14

kena lebih hati-hati dan jaga kebersihan ni.. so far KKM kata takde kes lagi..

Reply
avatar
13.8.14

semoga kita semua dijauhkan dari penyakit berbahaya nie..amin...

Reply
avatar
13.8.14

moga dijauhkan penyakit yang berbahaya ;)

Reply
avatar
13.8.14

Moga Malaysia sentiasa bebas dari wabak maut dan berbahaya ini...
Amin..

Reply
avatar
13.8.14

Subhanaallah...rupanya asal nama Ebola ini dari Sungai...oh my god...serius kan penyakit ni...nsb baik bukan berjangkit...at least dalam radio td DJ bg tau malaysia masih selamat dari virus ini...amalkan basuh tgn dan kaki sebelum masuk ke rumah.

Reply
avatar
14.8.14

Takut pulak akak. aaaa

Reply
avatar
17.8.14

Good Sharing Ena

Reply
avatar
19.8.14

Nasib baik penyakit ni belum sampai ke malaysia lagi

Reply

The owner of this blog reserves the right to edit or delete any comments submitted to this blog without notice due to:

1) Comments deemed to be spam or questionable spam

2) Comments including profanity

3) Comments containing language or concepts that could be deemed offensive

4) Comments that attack a person individually (including agency)