Tuesday, August 19, 2014

COKOLAT LEGO | AKIHIRO MIZUUCHI



COKOLAT LEGO | AKIHIRO MIZUUCHI | Lego merupakan salah satu alat permainan yang digemari oleh anak anak kecil. Permainan lego ini juga sangat bagus untuk minda anak anak kecil, dapat meransangkan sel sel otak untuk berhubung antara satu sama lain. Tak payah kata untuk budak kecil, untuk orang besar pun boleh bagi menghilangkan rasa mengantuk dan tekanan jiwa.

Namun, disebabkan saiz permainan lego ini agak kecil dan agak berbahaya bagi anak anak kecil yang membayangkan ia sebagai makanan. Boleh maut akibat tercekik lego kalau tiada pengawasan dari orang dewasa. Oleh itu, Akihiro Mizuuchi mencipta lego yang diperbuat daripada cokolat .

Walaupun warna cokolat lego ini tidak berapa menarik, tetapi ia lebih selamat berbanding lego yang diperbuat daripada plastik. Kita pun tak perlu risau kalau anak anak kecil telan cokolat lego ni. Kita nak telan pun boleh. Apapun, cokolat lego ni memang untuk dimakan pun






Setiap bricks lego ini diperbuat daripada susu dan cokolat putih, hitam dan pink. Walaupun nampak cool, tapi ena sure memang banyak risiko untuk buat bricks lego ini. Hanya orang yang betul betul pakar sahaja yang mampu menghasilkan bricks lego yang menarik dan berkualiti.





Kreatif betul otak orang orang Jepun ni. Thats why I loike Japan. Maaf ena bukan peminat korea ye. Setiap orang ada minat tersendiri. Peace!  ^_^

By the way, kat Malaysia dah ada ke cokolat lego ni??? Kalau ada, nak beliiiiii~ 




Share

Other Article

COKOLAT LEGO | AKIHIRO MIZUUCHI
4/ 5
Oleh

20 Comments

Comments
avatar
19.8.14

wah.. Ainaa ni.. setiap entri Ainaa menggoda teman untuk ditataoi.. teman suka menda2 unik camni.. errr.. kalau teman ada lego ni.. memang selamat dalam mulut jelah.. tak sempat nak bina apa2.. kikikiki

Reply
avatar
19.8.14

Aishhh! comei lote cokelat lego ni..tak sanggup nak makan hehe. Kalau dapat kat akak ni, mau akak letak dalam almari kaca wat perhiasan hehe. Tapi kalau dapat kat anak akak ni, mau diaorg pasang-pasang jadi ape ntah, agak2 dah boring terus ngap masuk dalam mulut! hehehe :D

Reply
avatar
19.8.14

nie nak makan pun sayang ena oiii... hhahaa

Reply
avatar
19.8.14

Wahhhhhh~Comel~

Reply
avatar
19.8.14

sayang nak mkn..:)

Reply
avatar
19.8.14

sambil main, masuk dalam mulut... haha !!

Reply
avatar
19.8.14

perghhh..tengok pn da sedap

Reply
avatar
20.8.14

best nye ade cokelat lego..

Reply
avatar
20.8.14

ni belum sempat nak susun...terus masuk dalam mulut. Coklat pulak tu..

Jom terjah : iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger

Reply
avatar
20.8.14

bagus mainan ni... bagi budak2 main ok sbb tak perlu risau dia tertelan objek sbb mmg boleh dimkn... hahaha

Reply
avatar
20.8.14

bagus jugak ni...kalau anak kita lapar, tak bahaya utk makan mainan lego sendiri...hehe

Reply
avatar
20.8.14

chomel! tpi naya juga klau tertukar dengan lego yg betul tu, de jgk yg tercekik hihihi

Reply
avatar
20.8.14

Sedap pulak tgk coklat lego ni.. Klu ada kat makaysia kompem kena beli.. Hehe..😁
Rosmiza Ali Official Blog™

Reply
avatar
20.8.14

teringat time kecik. suka juga main benda ni

Reply
avatar
21.8.14

lahai comel jer, cepat habis la mainan lego ni sebab mak, abah, kakak semua tompang main sambil makan...hikk !

Reply
avatar
23.8.14

Aikkk mcm mainan btol la pulak hehe...blh bli tuk ank2 ni hehehe..sambil main sambil mkn

Reply
avatar
27.8.14

aduhhh..terliur mknan kesukaan anak2 ni hahah unik ja buatannyer..

Reply
avatar
28.8.14

Assalamualaikum ena, wahh akak suka lego! yang coklat ni rasa kalau akak dapat, tak jadi mainan, terus masuk mulut dan telan. hihiiii ~~~

Reply
avatar
11.11.14

Benda macam ni wujud!??? Best of both worlds nihh

Reply

The owner of this blog reserves the right to edit or delete any comments submitted to this blog without notice due to:

1) Comments deemed to be spam or questionable spam

2) Comments including profanity

3) Comments containing language or concepts that could be deemed offensive

4) Comments that attack a person individually (including agency)