COKOLAT LEGO | AKIHIRO MIZUUCHI

by - Tuesday, August 19, 2014



COKOLAT LEGO | AKIHIRO MIZUUCHI | Lego merupakan salah satu alat permainan yang digemari oleh anak anak kecil. Permainan lego ini juga sangat bagus untuk minda anak anak kecil, dapat meransangkan sel sel otak untuk berhubung antara satu sama lain. Tak payah kata untuk budak kecil, untuk orang besar pun boleh bagi menghilangkan rasa mengantuk dan tekanan jiwa.

Namun, disebabkan saiz permainan lego ini agak kecil dan agak berbahaya bagi anak anak kecil yang membayangkan ia sebagai makanan. Boleh maut akibat tercekik lego kalau tiada pengawasan dari orang dewasa. Oleh itu, Akihiro Mizuuchi mencipta lego yang diperbuat daripada cokolat .

Walaupun warna cokolat lego ini tidak berapa menarik, tetapi ia lebih selamat berbanding lego yang diperbuat daripada plastik. Kita pun tak perlu risau kalau anak anak kecil telan cokolat lego ni. Kita nak telan pun boleh. Apapun, cokolat lego ni memang untuk dimakan pun






Setiap bricks lego ini diperbuat daripada susu dan cokolat putih, hitam dan pink. Walaupun nampak cool, tapi ena sure memang banyak risiko untuk buat bricks lego ini. Hanya orang yang betul betul pakar sahaja yang mampu menghasilkan bricks lego yang menarik dan berkualiti.





Kreatif betul otak orang orang Jepun ni. Thats why I loike Japan. Maaf ena bukan peminat korea ye. Setiap orang ada minat tersendiri. Peace!  ^_^

By the way, kat Malaysia dah ada ke cokolat lego ni??? Kalau ada, nak beliiiiii~ 




You May Also Like

20 Comments

  1. wah.. Ainaa ni.. setiap entri Ainaa menggoda teman untuk ditataoi.. teman suka menda2 unik camni.. errr.. kalau teman ada lego ni.. memang selamat dalam mulut jelah.. tak sempat nak bina apa2.. kikikiki

    ReplyDelete
  2. Aishhh! comei lote cokelat lego ni..tak sanggup nak makan hehe. Kalau dapat kat akak ni, mau akak letak dalam almari kaca wat perhiasan hehe. Tapi kalau dapat kat anak akak ni, mau diaorg pasang-pasang jadi ape ntah, agak2 dah boring terus ngap masuk dalam mulut! hehehe :D

    ReplyDelete
  3. nie nak makan pun sayang ena oiii... hhahaa

    ReplyDelete
  4. sambil main, masuk dalam mulut... haha !!

    ReplyDelete
  5. perghhh..tengok pn da sedap

    ReplyDelete
  6. best nye ade cokelat lego..

    ReplyDelete
  7. ni belum sempat nak susun...terus masuk dalam mulut. Coklat pulak tu..

    Jom terjah : iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger

    ReplyDelete
  8. bagus mainan ni... bagi budak2 main ok sbb tak perlu risau dia tertelan objek sbb mmg boleh dimkn... hahaha

    ReplyDelete
  9. bagus jugak ni...kalau anak kita lapar, tak bahaya utk makan mainan lego sendiri...hehe

    ReplyDelete
  10. chomel! tpi naya juga klau tertukar dengan lego yg betul tu, de jgk yg tercekik hihihi

    ReplyDelete
  11. Sedap pulak tgk coklat lego ni.. Klu ada kat makaysia kompem kena beli.. Hehe..😁
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
  12. teringat time kecik. suka juga main benda ni

    ReplyDelete
  13. lahai comel jer, cepat habis la mainan lego ni sebab mak, abah, kakak semua tompang main sambil makan...hikk !

    ReplyDelete
  14. Aikkk mcm mainan btol la pulak hehe...blh bli tuk ank2 ni hehehe..sambil main sambil mkn

    ReplyDelete
  15. aduhhh..terliur mknan kesukaan anak2 ni hahah unik ja buatannyer..

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum ena, wahh akak suka lego! yang coklat ni rasa kalau akak dapat, tak jadi mainan, terus masuk mulut dan telan. hihiiii ~~~

    ReplyDelete
  17. Benda macam ni wujud!??? Best of both worlds nihh

    ReplyDelete