LUAHAN PERASAAN | BELAJAR UNTUK MENJADI HEARTLESS

by - Friday, July 25, 2014


LUAHAN PERASAAN | BELAJAR UNTUK MENJADI HEARTLESS | Become a heartless person, no body can hurting you after this. Sound great right?? Yes! This is that I want to be. I want to be a heartless girl.





Ena ni sebenarnya dah terlampau penat. Penat dengan kelakuan manusia, penat dengan diri sendiri dan penat dengan ragam sekeliling. Sampai dah tak mampu nak telan satu persatu semua ni, sampai nak termuntah rasanya. Kerana semua ni juga, I got one disease that is migrain. Sound bad! Tetapi yang menanggung ni lagi seksa.

Bila dah terlampau penat disakiti, bila dah terlampau penat menyakiti hati sendiri, this is time ena ambil keputusan untuk menjadi seorang yang heartless dan seorang yang pentingkan diri. Ena malas nak ambil tahu dah mengenai orang lain, malah dengan kawan sendiri. Ena nak jaga hati sendiri pula.



DIRI INI DAH CUKUP KUAT UNTUK MEMAAFKAN SEMUA INI, NAMUN BUKAN MUDAH UNTUK DIRI INI MELUPAKAN AKAN KESAKITAN YANG ENGKAU BERIKAN. - ena



Selagi tidak melanggar dengan syariat Islam, ena akan sebegini. Ena dah tak mahu jadi lemah, tak mahu mudah simpati dengan orang, tak mahu terlampau jaga hati orang sampaikan hati ini mereka tak pernah fikir. Terutama kawan. Sampaikan hubungan dengan Allah pun terabai bila terlampau sakit.

 Like someone said to me "Keep Calm and Be Heartless Person".

Yeahhh, itu yang terbaik. Ena tidak akan berhenti berdoa supaya diberikan pertunjuk kepada diri ini. Allah Itu Maha Mengetahui dan Maha Memahami serba serbi dalam hati kita. Semoga hati ini sembuh cepat.


You May Also Like

18 Comments

  1. bersabar ye ena... stay strong darl :)

    ReplyDelete
  2. Semoga ena sentiasa tabah. Kdg2 kta tpaksa jga hati sendiri bila tak ada sorg pun yg fhm prasaan kta

    ReplyDelete
  3. relaksssss... senyum sebab senyuman ena manis sangat :)

    ReplyDelete
  4. Sentiasa bsabar dan tetap tenang.. hehehhe

    ReplyDelete
  5. semoga ena trus kuat nak hadapi semua dugaan yang mendatang ;)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum dear ^_^
    sahabat baru..
    kuat dan terus kuat.
    apa yang ena lalui yaya dah pernah lalui malah banyak kali terasa dilukai oleh insan yang bergelar kekasih dan dikhianati oleh mereka yang bergelar sahabat.
    perjalanan atas bumi ini perlukan kekuatan.
    jangan pernah fikir perasaan org lain dahulu, pentingkan rasa diri.
    sebab semua yang jadi mematangkan dan memberi kekuatan pd diri yaya sendiri sehinggakan yaya tak pernah kisah jikalau tiada org mahu berkawan dengan yaya kerana yaya tahu yaya ada Allah yang selalu temankan yaya.
    kuat, hati memang kena kuat. cukup kuat untuk mengharungi ujian yang datang. yaya pernah rasa mcm mana penatnya setia sehinggakan sanggup menuggu tanpa khabar namun dia sudah ada yang lain. penatnya dicurangi didepanmata sendiri berkali-kali. mungkin orang lain2 dan tak sama pengalaman hidup kan syg?
    Alhamdulillah Allah beri pengalaman hidup yang banyak dan perit untuk yaya lalui dan menjadi kuat sehingga sekarang. kuat untuk membuat keputusan sendiri dan kuat untuk tidak mudah menangis.

    Ena, kuat ye syg ^_^
    Mungkin yaya baru sahaj menyinggah disini namun yaya follow perkembangan ena di facebook. yaya tahu sakitnya ape yang ena rasa saat kejadian tu berlaku. peritnya terluka. Ingat, kita ada Allah. doa dan minta kekuatan dari Allah.

    "Sayang diri kita dahulu sebelum kita sayang orang lain. Jika kita mahu yang terbaik, buatlah yang terbaik dahulu untuk diri kita dan yakinlah suatu hari nanti Allah akan hantarkan seseorang yang terbaik untuk kita."

    semoga apa yang yaya smpaikan ini tidak mengguris hati ena ^_^

    ReplyDelete
  7. i wish i wish u luck with me always ;)

    tabah tau dear...

    ReplyDelete
  8. hati perempuan memang mudah terusik. sekali tercalar, akan diingati sampai bila-bia. maybe become heartless is the best way. :)

    ReplyDelete
  9. sabar ye ena..tabahkan diri..

    ReplyDelete
  10. Banyakkan bersama Ena.. Apa2 pun selamat hari raya maaf zahir n batin k.. Hee :D

    ReplyDelete
  11. teruskan bersabar..kuat..semua ni dugaan..you can do it

    ReplyDelete
  12. Bersabar dan bertabah ya... kena redha dengan ketentuan Allah... mungkin ada hikmah semua ni...

    ReplyDelete
  13. Jangan macam itu Ena.. Keep Calm and Cool

    ReplyDelete
  14. nasihat ayie kpd ainaa sbg org lebih berusia...kenali diri dan jadi jer diri sendiri.

    ReplyDelete
  15. Salam singgahm semoga kak ena tabah menghadapi ranjau kehidupan. Aminn.. ehehe. Selamat Hari Raya. studioous.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Sabar dan teruskan memberi senyuman ...

    ReplyDelete
  17. InsyaAllah Ena ..Allah sentiasa bersama hambanya yang sabar ..

    ReplyDelete